Skip to main content

Web Content Display Web Content Display

Skip banner

Breadcrumb Breadcrumb

Navigation Navigation

Web Content Display Web Content Display

Wirtualne Przestrzenie ‘ 21

Wirtualne Przestrzenie ‘ 21

We wtorek 12.10.2021 odbyło się spotkanie branżowe online - Wirtualne Przestrzenie ’21, które dotyczyło szeroko rozumianego środowiska VR oraz AR.

W jego trakcie uczestnicy odbyli podróż do wirtualnego świata pełnego możliwości – dowiedzieli się m.in jak technologia może pomóc w nauce, w prowadzeniu szkoleń, przybliżyć historię, pomóc ciężko chorym osobom, a także ułatwić pomiary i weryfikację modeli technicznych oraz budowlanych. Nasi prelegenci pokazali jak technologia VR oraz AR zmienia tradycyjne myślenie o wielu dziedzinach życia i znajduje nowe niespotykane zastosowania.

Wirtualne Przestrzenie ’21 zostały zorganizowane przez Centrum Transferu Technologii CITTRU UJ oraz Dział Transferu Wiedzy i Projektów UEK.

Spotkanie otworzyła dyrektor CTT CITTRU UJ dr inż. Gabriela Konopka-Cupiał, która przybliżyła słuchaczom działalność Centrum Transferu Technologii UJ.

W tematykę wirtualnej rzeczywistości doskonale wprowadziła nas dr inż. Magdalena Igras-Cybulska (AGH) w swoim wystąpieniu „Cyfrowe przestrzenie interaktywnych środowisk VR – wprowadzenie do wschodzącego medium”. Następny prelegent, dr hab. Michał Kuniecki (UJ) pokazał od strony naukowca i badacza zastosowanie technologii VR w psychologii i badaniu emocji uczestników symulacji VR.

Doktor Sławomir K. Tadeja (UJ, Cambridge) przybliżył nam innowacyjne „Przemysłowe zastosowania AR/VR z przykładami w aeronautyce, budownictwie oraz automatyce i robotyce”. Przed słuchaczami zaprezentował się także naukowiec oraz badacz archeolog dr Marcin Czarnowicz (UJ), pokazując, jak można poznawać historię pierwszej wojny światowej za pomocą nowoczesnych technologii VR korzystając z aplikacji na telefonie komórkowym.

Oprócz naukowców i badaczy gościliśmy także ludzi z biznesu. Był z nami Adrian Łapczyński, założyciel firmy specjalizującej się w wirtualnej rzeczywistości – EPICVR – który podzielił się najciekawszymi wdrożeniami VR w swojej firmie, pokazując tym samym niezwykle szerokie spektrum zastosowania tej technologii w różnych dziedzinach działalności.

Na zakończenie uczestnicy, każdy ze swojego komputera, weszli do utworzonego dla nich wirtualnego pokoju 3d. Dzięki temu nie tylko doświadczyliśmy nowych możliwości jakie oferują spotkania online, ale mogliśmy się spotkać trochę „bliżej”.

Wydarzenie Wirtualne Przestrzenie ’21 spotkało się z doskonałym odbiorem publiczności, a my jako organizatorzy mamy nadzieję, że zapoczątkuje ono serię spotkań w dotyczącą tak ciekawego i szybko rozwijającego się obszaru jakim jest świat wirtualnej rzeczywistości. Do zobaczenia na kolejnym naszym spotkaniu!

Logotypy: Fundusze Europejskie, Rzeczpospolita Polska, Unia Europejska
Photogallery