Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Pomiń baner

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Nawigacja Nawigacja

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

PopNauka, tajemnica zbrodni, ewolucja na plaży - nowy NIMB już jest!

Nauka i kultura popularna - niby daleko od siebie, a jednak w wielu przypadkach powiązane. Jak? Dlaczego? To temat numeru w nowego NIMBa (nr 9).

Nauka i kultura popularna - niby daleko od siebie, a jednak w wielu przypadkach powiązane. Jak? Dlaczego? To temat numeru w nowego NIMBa (nr 9). Wydanie grudniowe (i kolejne) uzupełnione są hasłem "Odkryj przestrzenie nowej nauki" - bo chcemy wspólnie z czytelnikami odkrywać, jaka jest nowoczesna nauka, i jak można w niej znaleźć miejsce dla siebie. Wydawcą czasopisma jest CITTRU.

 

Zobacz: Wszystkie wydania NIMBa

W numerze m.in.:

 

POPNauka - od Einsteina, przez doświadczenie z Mentosami i Colą, po programy Discovery;

Kryminały i nauka. Wersja TV - czy współczesne seriale kryminalne (np. CSI Las Vegas), korzystające z osiągnięć wiedzy mają naukowy sens? Czym jest społeczny syndrom CSI?

Ewolucja dzieje się na plaży - jak Theo Jansen odtwarza procesy ewolucji na holenderskiej plaży i czym są kinetyczne potwory?


Jak trafić w nowotwór? - autoimmunologiczne metody terapii, Salmonella walczy z nowotworami;


Akta personalne: prof. Joanna Bereta, koordynatorka badań nagrodzonych tytułem Polski Produkt Przyszłości odpowiada na pytania zwykłe, niezwykłe i bardzo dziwaczne;


Blog naukowca: jak i po co? - opisuje Natalia Hatalska - ekspert marketingu niestandardowego, której blog zdobył nagrodę "Blog Roku 2009";


Jak nie zostać promocyjnym lemingiem? Rady, porady i wskazówki dla myślących o własnym biznesie;


Aberracje i asocjacje - felietony (około)naukowe. Pisze dla nas m.in. Edyta Zielinska - redaktor The Scientist.



CITTRU w akcji - informacje, propozycje, rekomendacje i antyrekomendacje!



A na powitanie - Biologia skojarzeń. 10 genów, których nazwy odnoszą się do boksu, ekspresowych plemników lub innych (nieprzyrodniczych) określeń.

Przejrzyj i ściągnij NIMBa nr 9

 

OTWÓRZŚciągnij od razu PDF Więcej publikacji CITTRU - Wszystkie wydania NIMBa

Co to jest NIMB - krótko o historii i koncepcji

Rozpoczynając w 2008 roku publikowanie tekstów pod szyldem NIMB mieliśmy nadzieję, że czasopismo to pokaże różnorodne relacje współczesnej nauki ze światem biznesu, marketingu, internetu, finansów itd. Zainteresowanie jakim wśród czytelników cieszył się ten biuletyn spowodował, że postanowiliśmy pójść krok dalej i od 2010 wydawać nowego NIMBa w zmienionej szacie graficznej, w kolorze, na większej ilości stron.

To właśnie ten NIMB - dziewiąty z kolei - jest zarazem pierwszym w nowej edycji. Jest dziewiątym, bo kontynuuje tradycje poprzednich wydań. Jednakże staje się on zarazem nowym wydawnictwem, bowiem to nauka zajmie w nim czołowe miejsce. To jej rozwojowi będą podporządkowane teksty dotyczące promocji i popularyzacji wiedzy (na ten aspekt zwracamy szczególną uwagę), innowacyjności, także naukowego biznesu. Te elementy (nie pomijając oczywiście samych badań i dydaktyki) tworzą zręby nowoczesnej nauki, a to wydawnictwo – taką mamy nadzieję - stanie się  centrum informacji o nowej nauce i inspiracją dla rozwoju naukowych karier.

Subskrypcja

Istnieje możliwość bezpłatnej subskrypcji kolejnych wydań drukowanego NIMBa (nie dotyczy bieżącego numeru). W tym celu należy wypełnić poniższą ankietę i odesłać ją na adres: nimb@uj.edu.pl w temacie wpisując „Subskrypcja". Każda z osób zakwalifikowanych do bezpłatnej subskrypcji otrzyma do 15.02.2011 odpowiednie potwierdzenie za pomocą poczty e-mail. UWAGA: prosimy o podanie adresu na uczelni (zakład, adres koła naukowego itp.). Tylko w wyjątkowych przypadkach będziemy wysyłać na adres prywatny.

 

FORMULARZ SUBSKRYPCYJNY

Zostań autorem tekstów w NIMBie

Jak postrzegacie konkretne atrybuty nowej, współczesnej nauki: interdyscyplinarność, nowatorskie tematy badań, konszachty z biznesem, marketing wspierający "sprzedaż" nauki, obecność nauki w internecie (szczególnie w portalach społecznościowych), zderzenia nauki z kulturą popularną i mediami, rozwój karier naukowych nie tylko w oparciu o mozolną pracę w labach?

Czekamy na Wasze teksty, które uzupełnią nasze NIMBowe wydawnictwa internetowe i drukowane. Jak przygotować tekst, gorąco poszukiwane tematy, warunki formalne (wynagrodzenie i terminy). Zobacz.
[15.12.2010]

Publikacja jest częścią projektu N0WUM współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.