Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Pomiń baner

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Nawigacja Nawigacja

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Dziesięć na dziesięciolecie: 10 informacji o 10 wydarzeniach z dziejów CITTRU

Aktywność CITTRU oparta jest na otwartości i ciągłym komunikowaniu się: ze społecznością akademicką, biznesem, administracją i ze społeczeństwem. Stale współpracujemy z mediami przygotowując różnorodne informacje i ułatwiając dziennikarzom prace na terytoriach nauki. Wycinek efektów tego rodzaju działań przedstawia poniższe zestawienie.

 

Aktywność CITTRU oparta jest na otwartości i ciągłym komunikowaniu się: ze społecznością akademicką, biznesem, administracją i ze społeczeństwem. Stale współpracujemy z mediami przygotowując różnorodne informacje i ułatwiając dziennikarzom prace na terytoriach nauki. Wycinek efektów tego rodzaju działań przedstawia poniższe zestawienie.

Dziesięć na dziesięciolecie: 10 tekstów prasowych przedstawiających 10 ważnych momentów w dziejach CITTRU

1. Kontakty i współpraca

"Uniwersytet Jagielloński przeprowadzi analizy oraz prace badawcze dla firm farmaceutycznych i chemicznych. To owoc drugiego spotkania branżowego organizowanego przez Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Uniwersytetu. (…) Działania CITTRU mają na celu usprawnienie komunikacji między naukowcami a przedsiębiorcami oraz pozyskanie funduszy na realizację projektów".

Gazeta Wyborcza, wrzesień 2005

2. Zarabiać na nauce

"Piotr Zygmunt, doktorant Instytutu Nauk o Środowisku Uniwersytetu Jagiellońskiego, zwyciężył w konkursie na biznesplan organizowanym przez krakowskie Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Uniwersytetu (CITTRU). Założona przez niego cztery miesiące temu firma zarabia na badaniach naukowych z zakresu biologii i ekologii.

Pieniądze, 17 tys. zł, które firma dostała wygrywając konkurs CITTRU, pochodzą z Europejskiego Funduszu Społecznego. Przeznaczone zostaną na zakup komputerów i oprogramowania do tworzenia map terenów ekologicznych. Biospekt chce pomagać miastom i gminom w zagospodarowaniu przestrzeni z uwzględnieniem warunków przyrodniczych okolicy. (…) CITTRU, jednostka podlegająca Uniwersytetowi Jagiellońskiemu, kilkunastotysięcznymi czekami nagrodziło również cztery inne biznesplany."

Rzeczpospolita, lipiec 2006

3. Budowanie relacji

 „Rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz przedstawiciele kilkunastu firm i instytucji naukowych podpiszą w piątek umowę o stworzeniu Klastra Life Science Krakow. Klaster to sposób połączenia firm, instytucji i organizacji oraz społeczności działających w obrębie jednej dziedziny. Proces tworzenia klastra Life Science rozpoczęło CITTRU – „biznesowe skrzydło" Uniwersytetu Jagiellońskiego."

Puls Biznesu, październik 2006

 

4. Przez biznesowe okulary

"Czy poważnemu naukowcowi wypada być biznesmenem? Czy student, który opracuje nowatorskie rozwiązanie ma szansę uzyskać światowy patent? Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Uniwersytetu od 1 stycznia 2003 roku zajmuje się łączeniem nauki z biznesem – ku pożytkowi obu stron. - Mamy znakomitych naukowców, świetne laboratoria, ambitnych doktorantów i studentów - mówi Piotr Żabicki z CITTRU. - Wydaje się oczywiste, że można wykorzystać ten potencjał przy tworzeniu nowych rozwiązań we wszystkich dziedzinach, zarówno technicznych, jak i humanistycznych. (…) Pomysły na biznes, wspierane przez CITTRU w ramach programu "Zostań skutecznym przedsiębiorcą", są różne: może to być firma elektroniczna, zajmująca się tworzeniem "inteligentnych domów", ale może to być oprowadzanie przedszkolaków po krakowskich muzeach  bo taki pomysł na biznes też uzyskał wsparcie. Liczy się pomysł. - W tym roku do udziału w programie "Zostań skutecznym przedsiębiorcą" zgłosiło się ponad 100 osób - mówi Piotr Żabicki. - Przez 9 dni rozmawialiśmy z kandydatami o ich projektach, bo mogliśmy wybrać tylko 20 uczestników. Ale dobrze, że jest nadmiar chętnych, bo to znaczy, że coraz więcej osób jest gotowych patrzeć na naukę przez biznesowe okulary".

Perspektywy, styczeń 2007
 

5. Klarowne regulacje

„Uniwersytet Jagielloński jako pierwsza uczelnia w Polsce uregulowała sprawę ochrony i zarządzania własnością intelektualną. Każdy naukowiec UJ będzie dostawał 50 proc. zysków z komercjalizacji swojego pomysłu. (…)  - Jest to zachęta dla tych, którzy mają świetne projekty. Mogą liczyć na uniwersytecką opiekę i przeprowadzenie przez cały proces od zgłoszenia patentowego do wdrożenia wynalazku. Ceny patentów europejskich i światowych są kolosalne. Ale uczelnia zapłaci każdą cenę, jeśli pomysł oczywiście będzie tego wart – zaznacza Piotr Żabicki z Uniwersytetu Jagiellońskiego".

Gazeta Krakowska, marzec 2007

6. Finanse na rozwój nauki

„Uniwersytet Jagielloński otrzymał ponad 200 mln złotych z funduszy unijnych na realizację unikatowych projektów edukacyjnych i badawczych. (…) Jak informuje Katarzyna Pilitowska, rzeczniczka UJ, wszystkie projekty mają niebywałe znaczenie w procesie rozwoju potencjału naukowego". Uczelnia liczy, że ich realizacja pogłębi współpracę z przemysłem i zaowocuje wieloma nowymi wynalazkami. Pozyskiwaniem środków z funduszy unijnych koordynuje CITTRU."

Dziennik Polski, kwiecień 2009

7. Na podium

Wynalazki z Uniwersytetu Jagiellońskiego pokazywane na targach „Brussels Eureka" reprezentowały bardzo wysoki poziom, potwierdzony uzyskaniem dwóch złotych medali i  jednego srebrnego. (…) Udział w tragach, zdobyte tam medale, a także działania informacyjno -promocyjne w czasie targów i po ich zakończeniu otwierają możliwość nawiązania międzynarodowych kontaktów i wejścia z ofertą na nowe rynki."

AlphaGalileo, grudzień 2009

 

8. Produkt przyszłości

Terapia przeciwnowotworowa, opracowana przez naukowców z Uniwersytetu Jagiellońskiego, została ogłoszona "Polskim Produktem Przyszłości", informuje "Dziennik Polski". Leczenie ma polegać na zastosowaniu specjalnych bakterii Salmonella, które dzięki zmianom genetycznym rozpoznają tkankę nowotworową i lokują się w niej po podaniu do krwiobiegu pacjenta. (…) Nagrodzone badania prowadziła Paulina Chorobik, pod opieką dr Michała Berety z Katedry Immunologii Collegium Medicum UJ, pomysłodawcy i twórcy projektu. Obecnie prace koordynuje dr Joanna Bereta z Wydziału Biochemii, Biofizyki i Biotechnologii UJ. O ochronę patentową dla wynalazku zadbało już Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Uniwersytetu działające w UJ.

Wprost24, czerwiec 2010

9. Naukowcy uczą się promocji

Szkoła Promocji Nauki, czyli cykl bezpłatnych warsztatów dla naukowców, którzy chcą popularyzować wiedzę, otwiera w Krakowie CITTRU. Naukowcy, którzy chcą się dowiedzieć, jak nagłaśniać informacje o swoich badaniach mogą się zgłaszać na szkolenia.

Warsztaty zorganizowane przez CITTRU będą przygotowywać uczestników do opracowania atrakcyjnych materiałów poligraficznych, wykorzystania nowych narzędzi internetowych w promocji swoich osiągnięć, do kontaktu z mediami i zainteresowania dziennikarzy tematyką swoich badań oraz do przygotowania ciekawej i skutecznej autoprezentacji.

Nauka w Polsce, listopad 2010

 

10. Migawki z laboratoriów

Brawo Uniwersytet Jagielloński. Chciałoby się, by inne nasze instytucje naukowe też poszły tym śladem. Ponad 100 zespołów naukowych jednej z najważniejszych polskich uczelni zdecydowało się opuścić na chwilę wieże z kości słoniowej i podzielić ze zwykłymi odbiorcami, czym tak naprawdę zajmują się  w zaciszu swoich gabinetów i laboratoriów. (…) Całość tworzy właśnie wydany „Projektor Jagielloński", który z przyjemnością mogę pochwalić zarówno za koncepcję, za zawartość, jak i przyciągającą oko oprawę graficzną."

Gazeta Wyborcza, kwiecień 2012

 

góra